Jak wyzerować hasło Apple ID

Jak wyzerować hasło Apple ID

Czy zdarzyło Ci się kiedyś zapomnieć ważnego hasła? Ratunkiem w takiej sytuacji może być opcja, która pomaga w jego odzyskaniu np. poprzez odpowiedzenie na pytanie pomocnicze, na które odpowiedzi trzeba było udzielić w czasie rejestracji. Jednak nie we wszystkich sytuacjach takie rozwiązanie jest możliwe. Co kiedy zapomnisz hasła do Apple ID? Czy oznacza to, że musisz złożyć wizytę w salonie Apple i pożegnać się z danymi? Nie koniecznie. Wyzerowanie hasła jest możliwe przy zastosowaniu kilku prostych porad – musisz jedynie mieć dostęp do innych urządzeń z systemem iOS lub Mac.

Czym jest Apple ID?

Jeżeli korzystasz z urządzeń Apple, to zapewne doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, czym jest Apple ID. Apple ID to konto, które umożliwia korzystanie z usług Apple, takich jak: App Store, Apple Music, iCloud, iMessage czy też FaceTime. Konto to obejmuje zarówno adres e‑mail, jak i hasło służące do logowania. Zasady firmy Apple wymuszają, aby hasło, którego używa użytkownik, było silne – w tym celu musi ono zawierać co najmniej osiem znaków, w tym wielkie i małe litery oraz co najmniej jedną cyfrę. Apple radzi także, aby nie używać tego samego hasła do wielu kont i często zmieniać swoje zabezpieczenie. Co w sytuacji, gdy stosując się do takich wytycznych zapomnimy danego hasła? Czy można je odzyskać? Wyzerowanie hasła wcale nie musi wiązać się z wizytą w salonie naprawczym i utratą danych. Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, że możesz zrobić to samodzielnie, w domowych zaciszu. Zanim więc podejmiesz bardziej radykalne kroki postaraj się zastosować do jednej z niżej wymienionych porad.

Zobacz koniecznie:

Zapomniałeś hasła? Spróbuj wyzerować je przy użyciu innych urządzeń od Apple

Bardzo prostym sposobem na wyzerowanie zapomnianego hasła jest zalogowanie się na innym urządzeniu Apple, z którego wyczyścimy hasło w naszym telefonie. Metoda ta ma jednak jedną wadę, bowiem urządzenie z którego będziemy się logować musi należeć do nas i być powiązane z tym samym kontem. Nie jest jednak określone, że musi być to urządzenie mobilne, dlatego do wyzerowania konta może posłużyć zarówno inny telefon, iPod, iPad oraz komputer stacjonarny z systemem Mac. W urządzeniu, z którego masz zamiar skorzystać, musisz odnaleźć funkcję związaną z wyzerowaniem hasła – będzie się ona znajdowała w ustawieniach lub w tematach – w zależności od urządzenia. Następnie postępuj zgodnie z tym co wyświetla się na Twoim ekranie. Jeżeli do wyzerowania hasła używasz komputera, to w pewnym momencie na ekranie może pojawić się monit z prośbą o podanie hasła. Może być to dla Ciebie dość kłopotliwe, bo przecież właśnie próbujesz wyzerować hasło i nie pamiętasz jak ono dokładnie brzmiało. Nie przejmuj się, chodzi tu o hasło, którego używasz do zabezpieczenia swojego komputera. Po jego wpisaniu powinna pojawić się informacja, że hasło zostało zmienione. Teraz już bez problemu możesz zalogować się do swojego Apple ID – używając nowego hasła.

Zadbaj o hasło wcześniej i włącz uwierzytelnianie dwupoziomowe

Możesz także nie dopuścić do tego, aby konieczne było wyzerowywanie hasła. Jak to zrobić? Wystarczy, że włączysz uwierzytelnianie dwupoziomowe. Tego typu usługa wbudowana została bezpośrednio w systemy iOS, macOS, tvOS, watchOS i strony internetowe Apple. Uwierzytelnianie dwupoziomowe stanowi domyślną metodę zabezpieczeń dla niektórych nowych kont Apple ID utworzonych w systemie iOS 10.3 i nowszym albo macOS 10.12.4 i nowszym. Co w sytuacji, kiedy jesteś posiadaczem urządzenia, które posiada starszy system? Wtedy możesz skorzystać z dwustopniowej weryfikacji swojego konta Apple ID.  Podczas pierwszego logowania za pomocą identyfikatora Apple ID i hasła konieczne jest potwierdzenie tożsamości przez podanie sześciocyfrowego kodu weryfikacyjnego – zostaje on wyświetlany automatycznie na pozostałych urządzeniach lub wysyłany na zaufany numer telefonu.

Zerowanie hasła za pomocą zaufanego telefonu

Może zdarzyć się też tak, że nie włączysz uwierzytelniania dwupoziomowego w porę oraz nie jesteś posiadaczem żadnego innego urządzenia od firmy Apple. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy odzyskanie hasła jest wówczas możliwe? Oczywiście, że tak. Jednak tutaj także jest pewien warunek. Musisz mieć dostęp do innego urządzenia z systemem iOS – które możesz pożyczyć np. od członka rodziny lub zaufanego znajomego. Kiedy już wejdziesz w posiadanie takiego telefonu, to zainstaluj na nim aplikację „Wsparcie Apple”, po jej otworzeniu wybierz opcję związaną z odzyskiwaniem hasła dla innego urządzenia i postępuj zgodnie z tym, co wyświetla się na ekranie. Kiedy wszystkie kroki wykonasz prawidłowo, to na ekranie powinien pojawić się monit informujący o tym, że hasło zostało zmienione. Teraz możesz już bez przeszkód zalogować się do konta Apple ID na swoim smartfonie.

Jak widzisz zerowanie hasła do Apple ID nie jest trudną czynnością, jednak związaną z posiadaniem dostępu do innych urządzeń Apple lub posiadaniem w swoim otoczeniu zaufanych osób, które będą nam w stanie pomóc w rozwiązaniu tego problemu.